loading...

فروش نهال خوشه ای پالیز

بازدید : 138
پنجشنبه 6 آبان 1400 زمان : 11:27

بیشترین باردهی، کمترین هزینه! شاید این جمله‌ی کوتاه هدف و مقصود اغلب باغداران گردو باشد. تمامی باغداران مایل به سودآوری بیشتر از باغ خود با صرف هزینه‌های کمتر و بهینه هستند. این رویا، چندان دور و غیرقابل دسترس نیست. با یک انتخاب هوشمندانه و خرید بهترین نهال گردو و کاشت و نگهدارای اصولی میتوان به‌راحتی به آن دست یافت. اگر شما هم مایل به احداث باغ گردو با بیشترین باردهی و کمترین هزینه هستید؛ این مطلب‌را از دست ندهید.

خرید انواع نهال گردو لیبل دار

انتخاب بهترین نهال گردو، برای کاشت در‌باغ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر باغدار حرفه ای به آن توجه میکند. این مورد، خود تحت تاثیر عوامل متعددی است که در‌ادامه به هریک میپردازیم.

  • ارتفاع از سطح دریا: برای خرید نهال گردو باید ارتفاع از سطح دریای منطقه‌ی خود‌را بدانید. و با مقایسه‌ی آن، با ارتفاع مختص هر نهال گردو، نهال‌هایی که برای کاشت در‌منطقه‌ی شما مناسب هستند ‌را بیابید.
  • تحمل سرمایی و گرمایی: اگر در‌منطقه‌ی سردسیری یا گرمسیری قرار دارید. در‌بین نهال‌هایی که در‌مرحله‌ی قبلی بدست آوردید. نهال‌هایی‌را انتخاب کنید. که تحمل سرمایی و یا گرمایی بالاتری داشته باشند. درختان تنها در‌این صورت است که قادرند در‌شرایط دمایی منطقه شما دوام آورده و نسوزند.
  • دیرگل و یا زودگل: فاکتور بعدی که در‌این بخش حائز اهمیت است. دیرگل و یا زودگل بودن نهال است. اگر در‌منطقه‌ی شما سابقه‌ی سرماهای ناگهانی پاییزه و یا بهاره وجود دارد. ممکن است هنگام گلدهی درختان، منطقه دچار سرمازدگی شده و شکوفه‌های درختان که در‌برابر سرمازدگی بسیار آسیب پذیرند، به طور کامل بسوزند. نیاز به یادآوری نیست که با سوختن جوانه‌های گل، محصول دهی درختان کاهش چشمگیری خواهند یافت. در‌این صورت شما باید نهال گردویی‌را انتخاب کنید که دیرگل باشد. تا از بروز خسارات در‌سرمازدگی بهاره جلوگیری کنید.
  • محصول دهی: درختان گردو در‌شرایط مساعد رشد، دارای محصول دهی مشخصی هستند. یعنی اگر حداکثر محصول دهی یک رقم تا 6 تن در‌هکتار است. با نگهداری بیشتر، این مقدار افزایش نخواهد یافت. بنابراین در‌لیست اطلاعات محصول به دنبال نهال گردویی باشید که محصول دهی حداکثری آن بالاتر است.
  • عمر اقتصادی: عمر اقتصادی یعنی حداکثر زمانیکه درختان پس از رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی حداکثری ادامه میدهند. پس از پایان عمر اقتصادی محصول دهی درختان کاهش میابد. و دیگر برای عرضه در‌بازار مناسب نیست. اگر عمر اقتصادی درختان کم باشد. باغدار هرچند سال یکبار مجبور به پرداخت هزینه‌های خرید نهال گردو خواهد بود. بنابراین فاکتور بعدی که در‌انتخاب بهترین نهال گردو تاثیرگذار است. عمر اقتصادی درختان گردو است.
  • ارتفاع درختان: شاید به نظر ارتفاع درختان موضوع مهمی در‌خرید نهال گردو به نظر نرسد. اما باید گفت در‌درختانی که ارتفاع آنها بلندتر است. هزینه‌های نگهداری و سمپاشی، و همچنین هزینه‌های برداشت محصول تا 50 درصد افزایش خواهد داشت. به این ترتیب درختانی که ارتفاع نسبتا کوتاهتری دارند. باعث صرفه جویی در‌هزینه‌ها خواهند شد. به همین دلیل اکثر باغداران حرفه ای در‌مرحله هرس درختان، ارتفاع درخت‌را کنترل میکنند.
  • کیفیت محصولات: تعیین قیمت و فروش میوه‌های نهال گردو؛ وابسته به کیفیت آنها است. طبیعتا میوه‌های درشت تر و باکیفیت تر و با کمترین میزان خرابی و پوکی کمتر؛ درآمد بیشتری‌را نصیب باغدار خواهند نمود. بنابراین هنگام خرید نهال گردو باید به کیفیت محصولات آن نیز توجه داشته باشید.

مرحله دوم: معرفی بهترین نهال گردو

با توجه به فاکتورهایی که در‌مرحله‌ی قبل به آنها اشاره شد. قصد داریم بهترین نهال گردو برای کاشت در‌اکثر نقاط کشور‌را به شما معرفی نماییم.

نهالستان انواع درخت گردو

خرید نهال گردو پالیزکانادایی یکی از بهترین انتخاب‌ها در‌اکثر نقاط کشور است. این رقم قادر‌است با مناطق سردسیری و حتی گرمسیری به خوبی سازگار شده و محصول دهی بسیار عالی به همراه داشته باشد. در‌ادامه به مهم‌ترین فاکتورها در‌انتخاب و خرید نهال گردو پالیزکانادایی اشاره خواهیم نمود:

  • ارتفاع از سطح دریا: نهال گردو پالیزکانادایی در‌ارتفاع بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا به خوبی رشد میکند. جالب است بدانید تمامی نقاط حاصلخیز در‌کشورمان در‌این بازه‌ی ارتفاعی قرار دارند. به عبارت دیگر، صرف نظر از ارتفاع از سطح دریای منطقه خود؛ میتوانید این نهال‌را برای باغ خود انتخاب کنید.
  • تحمل سرمایی و گرمایی: مناطق مرتفع و کوهستانی در‌کشورمان سردتر و مناطق کویری و یا نزدیک به خط استوا، بسیار گرمتر هستند. درختان گردو پالیزکانادایی قادرند در‌کلیه مناطق از جمله سردسیری و گرمسیری به خوبی رشد کنند. و محصول دهی بسیار عالی به همراه داشته باشند.
  • دیرگل یا زودگل: این رقم خیلی دیرگل میباشد. بنابراین کلیه ریسک‌های ناشی از سوختن جوانه‌ها در‌اثر سرماهای ناگهانی در‌منطقه‌را به صفر میرساند.
  • محصول دهی: یکی از نقاط قوت اصلی و دلیل اصلی اغلب باغداران برای خرید نهال گردو پالیزکانادایی؛ محصول دهی بینظیر این رقم است. نهال گردو پالیزکانادایی تنها رقم گردویی است که قادر‌است تا 16 تن باردهی به همراه داشته باشد. این مقدار بیش از 2 برابر میانگین محصول دهی سایر ارقام گردو است.
  • عمر اقتصادی: درخت گردو پالیزکانادایی در‌8 سالگی به سن بلوغ میرسد و پس از آن تا بیش از 100 سال به محصول دهی حداکثری میپردازد. هرچه شرایط نگهداری درخت مساعدتر باشد. عمر اقتصادی و محصول دهی درختان نیز افزایش یافته و به این مقدار نزدیک‌تر میشود.
  • ارتفاع درختان: درختان گردو پالیز کانادایی قادرند بین 4 تا 5 متر رشد کند. ارتفاع این درخت متوسط و کوتاه است. بنابراین برداشت محصولات به آسانی و با دست انجام میشود.
  • کیفیت محصولات: میوه‌های درخت گردو پالیزکانادایی به همراه پوسته‌ی چوبی به طور میانگین 15 گرم وزن دارند. پوسته‌ی چوبی آن به‌راحتی از مغز جدا میشود. وزن هر مغز به طور میانگین 8.9 گرم است. درصد چربی مغز بالا و در‌حدود 73% است. بنابراین برای استفاده در‌غذا، کیک و شیرینی و سالاد و آجیل و... بسیار مناسب است.

بهترین نژاد درخت گردو

  • انتخاب نهالستان نهال گردوی معتبر: در‌بخش قبل دانستیم که خرید نهال گردو پالیزکانادایی در‌هر منطقه و شهری که قرار داریم، یک انتخاب بسیار عالی است. حال نوبت به انتخاب یک نهالستان معتبر برای خرید نهال گردو پالیز کانادایی میرسد. نهالستانی‌را انتخاب کنید که دارای مجوزهای معتبر و رسمی باشد و نهال‌ها‌را براساس دانش روز و با بهترین امکانات و تجهیزات تولید نموده است. بهتر است از نهالستان‌های تخصصی گردو خرید کنید. باید توجه داشته باشید که نهال‌های گردو دچار بیماری و آفت زدگی نباشند. و آسیب‌هایی همچون بریدگی و شکستگی روی نهال‌ها وجود نداشته باشد. نهالستان‌های معتبر به همراه نهال گردو, گواهی سلامت و ضمانتامه کتبی قابل پیگیری ارائه میدهد. پس در‌صورت خرابی نهال، از کاشتن آن خودداری نموده و حتما آن‌را مرجوع کنید.
  • معرفی نهالستان معتبر پالیزگردو: نهالستان نهال گردوی پالیزگردو، بیش از نیم قرن است که به صورت تخصصی به تولید و فروش انواع نهال گردو از جمله فروش نهال گردو پالیزکانادایی میپردازد. این مرکز به مدیریت جناب آقای سعید قاسمی؛ امروز یکی از بزرگترین نهالستان‌های گردو در‌شمال غربی کشور شناخته میشود. نهال‌های تولید شده توسط این مرکز همگی دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی بوده و به همراه آنها گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی ارائه میشود. برای پیش خرید و یا خرید نهال گردو پالیزکانادایی و یا کسب اطلاع از قیمت نهال گردو پالیزکانادایی با ما به صورت تلفنی، آنلاین و یا حضوری در‌ارتباط باشید.

از سایر خدمات پالیزگردو میتوان به ارائه مشاوره‌ رایگان در‌حوزه نحوه احداث باغ گردو؛ احداث باغ گردوی شما به صورت حضوری؛ و یا ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت زدایی توسط متخصصین گیاه شناسی به صورت تلفنی؛ آنلاین و حضوری واقع در‌دفتر مرکزی نهالستان بزرگ پالیزگردو میباشد.

جهت کسب اطلاع از قیمت خرید نهال گردو کانادایی و یا پیش خرید و خرید نهال؛ به سایت ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393

بازدید : 127
پنجشنبه 6 آبان 1400 زمان : 11:20

نهال گردوی ژنوتیپ برتر یکی از بهترین نهال های گردو در کشور ایران است. این رقم که توسط متخصصین ایرانی تولید و اصلاح شده و برای کاشت در اکثر نقاط کشور آماده سازی شده است. امروز به یکی از پرطرفدارترین نهال گردو؛ در صدر لیست خرید نهال گردو تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی نهال گردو ژنوتیپ برتر پرداخته و سپس نحوه ی خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و ارسال آن را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

خرید نهال گردو لیبل دار

بله! نهال گردوی ژنوتیپ برتر یک رقم با سازگاری بسیار بالا در نقاط گرمسیری و سردسیری کشور است. این رقم که برای اولین بار توسط متخصصین گیاه شناسی کشور ایران تولید و عرضه شده است. امروز به یکی از سازگارترین ارقام نهال گردو در کشورمان تبدیل شده است.

ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال گردو ژنوتیپ برتر بین 0 تا 3000 متر است. تقریبا بیشتر مناطق در کشورمان در این بازه ی ارتفاعی قرار دارند. با توجه به قدرت رشد درخت و تحمل سرمایی و گرمایی آن خواهیم دریافت که خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر و کاشت آن در تمامی مناطق از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشورمان امکان پذیر است.

ویژگی های اصلی نهال گردو ژنوتیپ برتر

قدرت رشد درخت گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو ژنوتیپ برتر تحمل خشکی بسیار بالا و مقاومت بسیار عالی در برابر بیماری ها و آفات دارد. این رقم قدرت رشد بسیار عالی داشته و قادر است تا 4 متر رشد کند. این مورد هزینه های ناشی از نگهداری؛ سمپاشی و کوددهی و هزینه های برداشت محصولات و همچنین ریسک های ناشی از بیماری و آفت زدگی و مرگ درختان را کاهش میدهد.

محصول دهی و عمر اقتصادی درخت گردو ژنوتیپ برتر

درخت گردو ژنوتیپ برتر در 1 سالگی شروع به محصول دهی میکند. اما محصول دهی آن کمتر با کیفیت پایین تر است. با رسیدن به سن 5 سالگی که سن بلوغ درختان است. محصول دهی درخت به میزان حداکثری خود یعنی 8 تن در هکتار میرسد. دستیابی به محصول دهی حداکثری؛ نیازمند رسیدگی کافی و آبیاری درختان است. درخت این محصول دهی بینظیر را بین 150 تا 200 سال ادامه خواهد داد. جالب است بدانید درخت گردو ژنوتیپ برتر تا 2 برابر بیشتر از سایر درختان گردو عمر خواهد نمود. و این مورد هزینه های ناشی از خرید نهال گردو را به حداقل خواهد رساند.

میوه گردوی ژنوتیپ برتر

میوه های نهال گردو ژنوتیپ برتر بسیار باکیفیت و خوشمزه؛ با درصد چربی بالا هستند. گردوی ژنوتیپ برتر به همراه پوسته ی چوبی به طور میانگین 13 گرم وزن دارد. وزن خالص مغز 6.3 گرم است. شکل میوه تخم مرغی و رنگ آن سفید شیری است. پوسته ی چوبی آن بسیار نازک بوده و به راحتی جدا میشود. این میوه توسط مصرف کنندگان برای مصارفی همچون تهیه غذا، سالاد؛ کیک و شیرینی و یا دسر و مصرف در آجیل خریداری میشود.

نحوه ی خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر

در هر شهری که قرار دارید؛ از جمله شهرهای شمالی و یا جنوبی؛ باید به دنبال خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر از نهالستان های معتبر گردو باشید. چرا که تنها در این صورت است که ریسک های ناشی از خرید نهال گردو به حداقل میرسد. اما دلیل این کار چیست؟

  • بسیاری از باغداران اذعان نموده اند که نهالی که از نهالستان فاقد مجوز خریداری نموده اند با رقم انتخابی ایشان یکسان نبوده است.

در مقابل؛ نهالستان های معتبر به علت دریافت مجوزهای رسمی از جهاد کشاورزی؛ در صورت هرگونه تخلف مجوز ایشان باطل خواهد شد. بنابراین در انتخاب و فروش نهال گردو توجه کافی به خرج میدهند.

  • نهال های دریافت شده از نهالستان های غیر رسمی بیمار و یا آفت زده و حتی دچار شکستگی و یا بریدگی بوده اند.

نهالستان های معتبر در تمامی مراحل فروش و ارسال نهال گردو؛ نهال ها را گارانتی مینمایند. ارسال گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی توسط نهالستان معتبر نهال گردو؛ در صورت خرابی نهال، وجود بیماری و یا آفت میتوانید نهال های گردو را مرجوع کنید.

همچنین نهالستان ها وظیفه دارند نهال های گردو را به صورت استاندارد بسته بندی نموده و با وسایل حمل و نقل اصولی ارسال نمایند، تا کمتری آسیب به درختان وارد شود.

  • نهالستان های تقلبی؛ نهال ها را با قیمت بالاتر به فروش میرسانند.

متاسفانه به علت عدم نظارت بر فروش نهال گردو توسط نهالستان های تقلبی؛ نهال ها را به قیمت بالاتر از ارزش واقعی به فروش میرسانند. این در حالی است که جهاد کشاورزی خود به صورت مستقیم در قیمت نهال گردو در نهالستان های معتبر نظارت دارد.

  • نهالی که از نهالستان غیر رسمی خریداری نموده ایم رشد نمیکند.

عدم رشد نهال؛ دلایل متعددی میتواند داشته باشد؛ بیماری؛ وجود آفات از دلایل اولیه و از همه مهم تر عدم تطابق نهال با منطقه ی کاشت میتواند از مهم ترین دلایل عدم رشد نهال باشد. حتی اگر بهترین نهال گردو را خریداری نموده باشید؛ در صورت عدم تطابق آن رقم با منطقه ی باغ شما؛ قادر به رشد و محصول دهی در آن نخواهد بود.

از این رو؛ نهالستان های معتبر پیش از فروش نهال گردو؛ با مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات منطقه و باغ؛ بهترین نهال گردو را برای کاشت در باغ شما معرفی مینمایند.

بزرگترین نهالستان گردو کشور

نهالستان تخصصی نهال گردوی پالیزگردو با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی، بزرگترین نهالستان نهال گردو در شمال غرب کشورمان است. این مرکز با استفاده از به روزترین امکانات و تجهیزات پیشرفته و با بهره گیری از دانش روز کشاورزی، اقدام به تولید و فروش انواع نهال گردو از جمله فروش نهال گردو ژنوتیپ برتر نموده است. نهال های فروخته شده توسط این مرکز همگی به همراه گواهی معتبر و ضمانتنامه کتبی ارائه میشود. علاوه بر فروش نهال گردو؛ پالیزگردو اقدام به ارائه مشاوره 100 در 100 رایگان در حوزه خرید نهال گردو و یا نحوه ی کاشت و راه اندازی باغ گردو مینماید. تا باغداران محترم بتوانند بهترین باغ گردو را پرورش دهند.

از سایر خدمات این مرکز؛ احداث باغ گردو به صورت حضوری در شهر شما است. در صورت ثبت درخواست احداث باغ گردو توسط شما باغداران محترم، درخواست شما توسط کارشناسان پالیزگردو بررسی شده و متخصصین باغداری ما در زمان معین در باغ شما حضور میابند.

یکی دیگر از خدمات تخصصی و ویژه در پالیزگردو؛ ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت زدایی به همراه ارائه راهکار در باغ است. شما میتوانید کلیه سوالات خود را از متخصصین گیاه شناسی و بیماری شناسی پالیزگردو به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری بپرسید.

نتیجه گیری

قیمت خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر یکی از بهترین نهال های گردو برای کاشت در اکثر نقاط کشورمان است. این نهال قادر است سرمای منطقه و حتی گرمای بیش از حد مناطق جنوبی کشور را به خوبی تحمل نموده و به حداکثر محصول دهی دست یابد. عمر اقتصادی بالا و محصول دهی بسیار عالی دو عامل اصلی در خرید نهال گردوی ژنوتیپ برتر به حساب میاید. از طرفی میوه های این رقم دارای وزن بالا و درصد چربی زیادی هستند که بسیار مورد علاقه ی خریداران است. از سایر ویژگی های این رقم خودسازگاری و عدم نیاز به کاشت رقم گردوی گرده زا در باغ است. اگرچه در برخی از منابع توصیه میشود؛ کاشت رقم گرده زا در افزایش محصول دهی درختان گردو تاثیر گذار است. قدرت رشد این درخت بینظیر است و قادر است در برابر خشکی مقاومت بسیار عالی از خود نشان دهد. به طور کلی، اگر قصد خرید بهترین نهال گردو در شهرتان را دارید. توصیه ی ما به شما خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر است.

سایت پالیزگردو www.palizgerdo.com

شماره تماس با آقای سعید قاسمی (مدیریت پالیزگردو):09141832393

بازدید : 129
پنجشنبه 6 آبان 1400 زمان : 11:16

نهال گردو پیوندی فرنور یکی از پرطرفدارترین نهال های گردو در کشورمان است. نهال گردو پیوندی فرنور، محصول کشور فرانسه است که امروزه مردم در اغلب مناطق از شمال تا جنوب آن را کاشته و از محصول دهی آن بهره مند میشوند. در این مطلب در نظر داریم 10 دلیل اصلی علاقه ی کشاورزان به خرید نهال گردو پیوندی فرنور و کاشت آن در باغ را بررسی نماییم. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

انواع ارقام نهال گردو مورد تایید جهاد کشاورزی

عمر اقتصادی درخت

درخت گردوی فرنور عمر اقتصادی برابر 100 سال دارد. یعنی با یکبار کاشت و نگهداری از درخت قادر است تا 100 سال محصول دهی با کیفیت و اقتصادی برای باغداران به همراه داشته باشد. هرچه شرایط نگهداری نهال مطلوب تر باشد. عمر اقتصادی آن افزایش میبابد. با یکبار خرید نهال گردو پیوندی فرنور و کاشت آن در باغ تا 100 سال نیازی به خرید نهال دیگری ندارید. پس از پایان عمر اقتصادی درخت نیز محصول دهی ادامه میابد اما میزان باردهی، با افت چشمگیری همراه خواهد بود. و میوه های درخت برای عرضه در بازار مناسب نیست.

  1. حداکثر محصول دهی درخت

محصول دهی درخت گردو پیوندی فرنور فوق العاده است. این رقم در دسته ی درختان پرمحصول قرار دارد. در سالهای ابتدای نهال قادر است به ازای هر هکتار تا 1 تن محصول دهی داشته باشد. با رسیدن به سن بلوغ این مقدار به 8 تن در هکتار خواهد رسید. نحوه ی آبیاری درختان و شرایط دمایی و ارتفاع از سطح دریا در عمر اقتصادی و محصول دهی درختان تاثیرگذار است. به همین دلیل توصیه میکنیم آبیاری درختان را به صورت منظم و با استفاده از روش آبیاری تحت فشار بابلر انجام دهید.

  1. قدرت رشد درخت

یکی دیگر از دلایل خرید نهال گردو پیوندی فرنور؛ قدرت رشد درختان است. درختان این رقم بسیار تنومند بوده و قدرت رشد آنها بسیار بالا است. از این رو مقاومت سرمایی و گرمایی نهال گردو پیوندی فرنور بیشتر از سایر درختان است. همچنین به علت دیرگل بودن میتوان از این رقم، حتی در مناطقی با زمستان های طولانی و یا با احتمال سرماهای ناگهانی بهاره نیز استفاده نمود.

  1. شکل میوه

میوه ی گردو پیوندی فرنور بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. وزن میوه به همراه پوسته ی چوبی آن به 13 گرم میرسد. شکل آن تقریبا گرد است و پوسته برجسته ای دارد. پوسته چوبی بسیار نازک بوده و در اصطلاح کاغذی است. با شکستن آن به مغز میوه میرسیم که بیشتر وزن آن را تشکیل داده است. رنگ مغز میوه روشن است.

  1. درصد چربی مغز میوه

مغز میوه ی گردو پیوندی فرنور دارای 57 درصد چربی است. از این رو میتوان آن را در غذا، خورشت؛ سالاد، شیرینی و کیک استفاده نمود.

  1. تحمل خشکی درخت

درخت گردو پیوندی فرنور تحمل خشکی بسیار بالایی دارد. از این رو نیاز به آبیاری آن کاهش یافته در نتیجه در هزینه های باغداری صرفه جویی میشود. برای ابیاری این رقم بهتر است هر 7 تا 10 روز یکبار درختان را آبیاری کنید. بهترین زمان آبیاری در اوایل صبح و در سایه انداز درخت است. استفاده از روش های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، به کاهش هزینه های آبیاری، سهولت در آبیاری و جلوگیری از گسترش بیماری ها در سطح باغ میشود. همچنین میتوان آبیاری را تحت کنترل خود درآورده و در فصل بهار و تابستان با افزودن قطره چکان آبیاری را افزایش داده و در فصل پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید.

  1. ارتفاع از سطح دریا

یکی از مهم ترین دلایل خرید نهال گردو پیوندی فرنور؛ مطابقت این نهال با بیشتر ارتفاع های از سطح دریا در کشورمان است. بازه ی ارتفاعی این رقم بین 0 تا 3000 متر است که تقریبا بیشتر مناطق کشورمان در این ارتفاع قرار دارند. برای اطمینان از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان میتوانید نام شهر خود را در مرورگر جستجو نموده و یا از گوگل ارث استفاده نمایید. توجه داشته باشید، فقط و فقط در صورت تطابق ارتفاع از سطح دریای منطقه تان با ارتفاع مطلوب نهال میتوانید این نهال را در باغ خود بکارید.

  1. شروع محصول دهی

درخت گردو پیوندی فرنور جزو معدود درختانی است که محصول دهی خود را از اوایل کاشت آغاز میکند. با کاشت این رقم در باغتان میتوانید حتی در سال اول محصول گردو برداشت نمایید. اما همانطور که میدانید درختان با رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی حداکثری میرسند. درخت گردو پیوندی فرنور 3 سال پس از کاشت به سن بلوغ میرسد.

  1. نیاز سرمایی

نیاز سرمایی درخت گردو پیوندی فرنور بین 700 تا 1500 ساعت قرار گیری در دمای زیر 7 درجه سانتیگراد است. آب وهوای بیشتر مناطق در کشورمان قادر برطرف سازی این نیاز درختان خواهند بود. درختانی که دوره ی سرمایی را به خوبی پشت سر گذاشته باشند. در فصل بهار جوانه زنی آن ها افزایش میابد.

  1. مقاومت در برابر آفات

به طورکلی مقاومت بالای نهال در برابر آفات و بیماری ها؛ ریسک ابتلا به بیماری و آفات در درختان را کاهش داده؛ از طرفی هزینه های نگهداری و درمان درختان به حداقل میرسد. نهال گردو پیوندی فرنور در برابر آفات مقاومت بسیار بالایی دارد. البته باید به تغذیه مناسب درختان و سمپاشی سالیانه آنها توجه شود.

روش های شناسایی نهالستان نهال گردوی معتبر برای خرید نهال گردو پیوندی فرنور

شناخت یک نهالستان نهال گردو کار پیچیده و دشواری نیست. برخی از باغداران محترم علاقه مند به خرید نهال گردو پیوندی فرنور از نهالستان نزدیک به باغ خود هستند. اما لازم است بدانید؛ دوری یا نزدیکی یک نهالستان امر حائز اهمیتی نیست. آنچه که مهم است، کیفیت و سلامت نهال ها و رشد مناسب آنهاست که در هنگام خرید نهال گردو پیوندی فرنور باید به آنها توجه شود.

روش شناخت نهالستان معتبر: بزرگترین نهالستان گردو

  • مجوزهای نهالستان: مجوزهای لازم جهت فعالیت، گواهینامه معتبر و رسمی؛ شناسنامه معتبر و گواهی رسمی که باید از جهاد کشاورزی دریافت شوند.
  • سابقه و مشتریان راضی: با جستجو از سابقه ی نهالستان و باغداران محترمی که از آن خرید نموده اند. از این موضوع آگاه خواهیم شد.
  • کیفیت و سلامت نهال ها: با بررسی نهال ها، هرگونه تغییر شکل و رنگ و یا وجود حشرات را روی آنها مهم تلقی نموده و از عدم وجود آفات و بیماری ها در نهال اطمینان حاصل مینماییم.
  • استفاده از دانش روز و تجهیزات پیشرفته برای تولید نهال: به این ترتیب تمامی نهال های تولیدی با بیشتر شرایط آب وهوایی در کشورمان سازگار میباشد.
  • ارائه گواهی سلامت نهال و ضمانتامه کتبی به همراه نهال: با این کار؛ ریسک های ناشی از خرید نهال گردو پیوندی فرنور را به حداقل میرسانیم.
  • ارائه مشاوره: نهالستان های نهال گردوی معتبر معمولا با ارائه ی مشاوره پیش از خرید، نهال های گردوی مناسب جهت کاشت در باغ شما را معرفی نموده و یا میتوانید از قیمت نهال گردو پیوندی فرنور آگاه شوید. پس از خرید نهال گردو پیوندی فرنور نیز با پشتیبانی و ارائه مشاوره به تمامی سوالات شما باغداران محترم پاسخ میدهند.

چرا از نهالستان پالیزگردو، نهال گردو پیوندی فرنور بخرم؟

نهالستان پالیزگردو با بیش از نیم قرن تجربه بزرگترین و مجهزترین نهالستان در شمال شرقی کشورمان است. این نهالستان نهال گردو، تمامی مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی دریافت نموده و در حوزه ی تولید و فروش انواع ارقام نهال میوه از جمله فروش نهال گردو پیوندی فرنور جزو پیشتازان است. پالیزگردو تمامی مراحل تولید و پرورش نهال را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با توجه به دانش روز تولید نموده و ارقام اصلاحی و پیوندی و همچنین ژنوتیپ ها در این مرکز دارای سازگاری 100 درصدی در ارتفاع از سطح دریای اعلام شده و آب و هوای و شرایط اقلیمی در بیشتر نقاط کشورمان هستند. از این رو پالیزگردو به همراه کلیه نهال های تولید خود، گواهی معتبر و ضمانتنامه کتبی و قابل پیگیری ارائه میدهد.

از سایر خدمات پالیزگردو میتوان به ارائه مشاوره 100 درصد رایگان پیش از خرید نهال گردو پیوندی فرنور و همچنین مشاوره در حوزه نحوه راه اندازی باغ گردو میباشد.

جهت کسب اطلاع از قیمت خرید نهال گردو پیوندی فرنور و یا پیش خرید و خرید نهال؛ به سایت ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق تماس تلفنی و یا در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393

بازدید : 137
پنجشنبه 6 آبان 1400 زمان : 11:13

نهال گردو چندلر از دیرباز تا کنون یکی از بهترین و شناخته شده ترین ارقام گردو به شمار میرود. این رقم در بیشتر مناطق کشورمان کاشته شده و محصول دهی بسیار عالی به همراه دارد. نهال گردو چندلر با قابلیت سازگاری بالا و محصول دهی فراوانی که دارد. بهترین انتخاب برای شما به شمار میرود. همانطور که میدانید نحوه ی پرورش و رسیدگی به ارقام مختلف درختان با یکدیگر متفاوت است. بنابراین برای رسیدن به محصول دهی حداکثری هر رقم؛ باید اطلاعات کافی از شرایط کاشت نهال، نحوه ی کاشت نهال، قابلیت سازگاری و حداکثر و حداقل دمای قابل تحمل و ارتفاع از سطح دریای نهال و... جمع آوری نماییم. برای اینکه بدانید آیا میتوانید نهال گردو چندلر را در باغ خود بکارید یا خیر. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خرید انواع نهال درخت گردو

نهال گردو چندلر یکی از نام آشنا ترین ارقام گردو در کشورمان است. جالب است بدانید که این نهال برای اولین بار توسط دانشگاه کالیفرنیا معرفی شد. علت نام گذاری آن، بزرگداشت جناب آقای دبلیو. اچ. چندلر از اساتید گیاه شناسی در همین دانشگاه که در تولید این رقم نقش ویژه‌ای ایفا نمود، میباشد. این رقم با سازگاری بسیار عالی و محصول دهی بینظیری که دارد، توجه باغداران فراوانی را به خود معطوف نموده است. در این بخش به مهم ترین ویژگی های نهال گردو چندلر؛ اشاره مینماییم:

حداکثر محصول دهی:

محصول دهی این رقم شما را شگفت زده خواهد کرد. نهال گردو چندلر در شرایط نگهداری مطلوب قادر است بین 6 تا 7 تن باردهی به همراه داشته باشد. عوامل بیشماری در حداکثر محصول دهی درختان تاثیرگذارند. از جمله:

  • ارتفاع از سطح دریا: مهم ترین عامل تاثیرگذار در محصول دهی درختان است. در صورت عدم تطابق این مقدار با ارتفاع مطلوب نهال؛ درختان در کمتر از 2 الی 3 سال پس از کاشت به طور کامل میسوزند.
  • سرما و گرمای منطقه و میزان رطوبت: اگر سرمای منطقه بیشتر از تحمل درختان باشد؛ محصول دهی درختان کاهش میابد. برخی از جوانه ها در اثر سرمازگی سوخته و یا به طور کامل درخت در اثر سرما میمرد. رطوبت بیش از حد نیز برای برخی از ارقام غیر قابل تحمل بوده و عامل بروز بیماری های قارچی در ریشه میشود. این رقم تحمل نسبتا خوبی در برابر خشکی از خود نشان میدهد. این مورد، کاشت نهال گردو چندلر را حتی در مناطق با بارندگی کمتر نیز امکان پذیر میکند.
  • آبیاری: از همه مهم تر آبیاری منظم و حتی نحوه ی آبیاری نیز میتواند در حداکثر باردهی درختان تاثیرگذار باشند. برای مثال با آبیاری دیمی، محصول دهی درختان نصف خواهد شد. استفاده از روش آبیاری تحت فشار میتواند علاوه بر افزایش محصول دهی در درختان؛ با آبیاری هدفمند؛ در مصرف آب نیز صرفه جویی نموده و با توجه به نیاز درخت در هرفصل میتوانید آبیاری را کنترل نمایید. آبیاری قطره‌ای مانع از گسترش بیماری ها در سرتا سر باغ خواهد شد. همچنین در این روش به علت عدم جریان آب در سرتاسر باغ، رشد علف های هرز نیز به حداقل میرسد.
  • سن درخت: درختانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند و یا دوره ی کهنسالی را میگذرانند؛ محصول دهی کمتری دارند. درختان گردو چندلر بیشترین محصول دهی را معمولا در سنین بلوغ و پس از آن تا رسیدن به دوره ی کهنسالی تجربه میکنند.

عمر اقتصادی:

نهال گردوی چندلر به نهالی برای یک عمر شهرت دارد. یعنی با یکبار کاشت این رقم تا 100 سال محصول با کیفیت برای باغدار به همراه دارد. البته تمامی عواملی که در بخش حداکثر محصول دهی به آن ها اشاره شد. در عمر اقتصادی نهال نیز تاثیرگذارند.

شکل میوه:

میوه ی گردوی چندلر دارای پوسته ی چوبی بیضی شکل و نازکی است. که با شکستن آن به مغز سفیدرنگ آن میرسیم. لازم است بدانید، گردوی چندلر درصد چربی بالایی دارد. وزن هرگردو در حدود 15 گرم است که 10 گرم از آن، وزن مغز گردو است. میوه ی گردوی چندلر خاصیت فراوانی دارد. و برای خشکبار همچون آجیل و یا استفاده در غذا و سالاد و کیک و... بسیار مناسب است.

مقاومت در برابر بیماری ها و آفات:

به علت مقاومت بسیار بالای نهال گردوی چندلر در برابر بیماری ها و آفات؛ ریسک های ناشی از آسیب به درخت در دوره ی رشد به حداقل میرسد. همچنین در هزینه های اضافی سمپاشی و نگهداری نیز صرفه جویی میشود.

قدرت رشد درخت:

درخت گردوی چندلر یک درخت تنومند با قامتی نیمه راست است. این رقم تا رسیدن به دوره ی کهنسالی قادر است تا ارتفاع 5 متر نیز رشد کند. البته تمامی مواردی که در حداکثر محصول دهی نهال به آن اشاره شد. در ارتفاع درختان چندلر نیز موثر است.

نهالستان گردو

برای رشد و محصول دهی بهتر نهال گردو چندلر لازم است تا شرایط محیطی ویژه را برای آن فراهم آوریم. مهم ترین فاکتورها در این مرحله:

  1. آزمایش خاک:

پیش از خرید نهال گردو چندلر؛ حتما باید یک نمونه خاک از بخش های مختلف زمین باغ خود و لایه های رویی و زیرین آن برداشته و برای آزمایشگاه مخصوص خاک، نزدیک محل باغ خود ارسال نمایید. این آزمایش در واقع تمامی ویژگی ها و کیفیت خاک شما را تعیین میکند. مثل

  • میزان شوری: 4 میلی موس برسانتیمتر.
  • میزان اسیدی یا بازی بودن خاک (ph): ph مناسب خاک باید بین 5.6 تا 5.7 باشد.
  • جنس خاک: خاک های نیمه سنگین شنی؛ رسی و لومی به علت حفظ بهتر رطوبت؛ برای کاشت این رقم مناسب ترند. وجود عمق خاک حداقل 3 متر برای رشد بهتر ریشه مناسب است.
  • عناصر موجود در خاک: به طور کلی درختان گردو چندلر 14 عنصر از خاک میگیرد. پتاسیم 0-1 درصد برحسب وزن خشک؛ کلسیم 0-5 درصد برحسب وزن خشک؛ منیزیم 0-2 درصد برحسب وزن خشک؛ منگنز 50 ppm؛ بور 20 ppm؛ ازت 1-5 درصد برحسب وزن خشک؛ مولبیدن 0-1 ppm؛ نیکل 0-1 ppm، مس 6 ppm؛ آهن 100 ppm، روی 20 ppm؛ گوگرد 0-1 درصد برحسب وزن خشک؛ کلر 100 ppm؛ فسفر 0-2 درصد برحسب وزن خشک.
  • و غیره.

تمامی این فاکتورها در راه اندازی باغ گردوی چندلر تاثیر مستقیم دارند. پس از دریافت نتایج خاک باید شرایط خاک را برای رشد نهال خود فراهم نمایید.

1.1. شخم زدن و ترکیب خاک: شما باید تمامی بخش های مختلف خاک را با یکدیگر ترکیب کنید تا خاک یکدست شود. لایه های سخت خاک را بشکنید تا ریشه ها راحت تر بتوانند در خاک رشد کنند. خاک را به خوبی شخم بزنید تا تهویه هوا در آن بهتر انجام شده و پس از آبیاری آب به راحتی تخلیه شود.

1.2. کوددهی: با توجه به کمبودهای موجود در خاک لازم است. با استفاده از کودهای مناسب؛ کمبودهای عناصر در خاک خود را جبران نمایید. کودهای مورد نیاز پیش از کاشت نهال گردو چندلر:

  • پتاسیم: این عنصر را با توجه به رسی بودن خاک به آن اضافه میکنیم. مقدار پتاسیم با رسی بودن خاک نسبت مستقیم دارد. یعنی هرچه خاک رسی تر باشد؛ باید به آن پتاسیم بیشتری بیفزاییم. به طور کلی 200 تا 400 کیلوگرم به ازای هر هکتار پتاسیم به خاک بیافزایید. کودهای پتاسیمی به صورت پتاسیم سولفات و پتاسیم کلراید به خاک اضافه میکنیم.
  • کلسیم: از‌این عنصر بیشتر در خاک های اسیدی و ترش استفاده نماییم. براساس میزان فقر کلسیم باید آهک به خاک اضافه کنیم. البته باید در مصرف آهک دقت کنید. وجود بیش از حد آهک؛ از جذب سایر عناصر جلوگیری میکند.
  • منیزیم: وجود این عنصر با توجه به میزان کمبود آن در خاک تعیین میشود. اگر خاک شما فاقد منیزیم است باید به ازای هرهکتار بین 300 تا 500 کیلوگرم منیزیم به خاک بیافزایید. اگر خاک شما اسیدی است بهتر است از کودهای منیزیم اکسید و در خاک های بازی از کودهای منیزیم سولفات و یا منیزیم اکسید و منیزیم سولفات به صورت همزمان استفاده کنیم.
  • فسفر: هرچه خاک شما اسیدی تر باشد نیاز به کود فسفری بیشتری دارد. در خاکهای اسیدی در هرهکتار بین 200 تا 300 کیلوگرم فسفر در ترکیب پنتوکسید فسفر به خاک اضافه کنید. در خاک های قلیایی به ازای هر هکتار بین 100 تا 200 کیلوگرم کود سوپرفسفات به خاک اضافه کنید.
  • کودآلی: این کودها را باید به همراه 40 تا 60 تن کود آلی به ازای هر هکتار به خاک اضافه کنید. کودآلی را در عمق کمتر از 25 سانتیمتری به خاک اضافه کنیم.

1.3. ایجاد چاله کاشت: چاله های کاشت را نیز باید یک فصل قبل از کاشت نهال گردو چندلر آماده کنید. عمق و قطر هر چاله باید بین 30 تا 60 سانتیمتر باشد تا ریشه ها در هنگام کاشت با دیواره ها برخورد نکند.

ارتفاع از سطح دریا:

اگر میخواهید بهترین باردهی را از نهال گردوی چندلر تجربه کنید به شما توصیه میکنیم آن را در ارتفاع 400 تا 1500 متر از سطح دریا بکارید. ارتفاع از سطح دریا درواقع دربرگیرنده ی فاکتورهای بسیار مهمی از جمله حداکثر سرما و گرمای هوا؛ احتمال بروز سرمازدگی؛ میزان بارندگی و روزهای برف و یخبندان و حتی برخی از ویژگیهای خاک و... میباشد.

برای کسب اطلاع از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی خودتان؛ فقط کافیست عبارت "ارتفاع از سطح دریای شهر میاندواب" را در مرورگر جستجو نمایید و به جای کلمه ی میاندوآب؛ نام شهر خود را قرار دهید. با آگاهی از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی خودتان میتوانید بهترین نهال گردو برای کاشت در شهرتان را بیابید.

فاصله کاشت:

فاصله ی کاشت نهال گردو چندلر از این رو بسیار حائز اهمیت است. که درختان برای رشد بهتر نیاز به دریافت نور کافی و دریافت اکسیژن برای تنفس و انجام عملیات فتوسنتز از آسمان و همچنین نیاز به دریافت آب کافی و مواد معدنی از خاک هستند. فاصله ی کاشت درختان درواقع با توجه به میزان گسترش شاخه ها و ریشه های آن در دوره بلوغ تا کهنسالی در نظر گرفته میشود. باید فاصله به گونه‌ای باشد که امکان دریافت نور خورشید توسط تمامی شاخه ها فراهم شود. و شاخه ها مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد ننمایند. از طرف دیگر با تغذیه ی ریشه ها از منابع خاک، دچار فقر نشده و تغذیه ی درختان با اختلال مواجه نشود.

بنابراین بهترین فاصله برای کاشت نهال گردوی چندلر 5 در 7 متر مربع است. اگر باغ شما در زمینی شیب دار با شیب جنوبی باشد میتوانید این فاصله را به 5 در 6 متر کاهش دهید.

ایجاد فاصله ی کاشت مزایای دیگری همچون:

  • سهولت در برداشت میوه
  • سهولت در تردد ماشین آلات کشاورزی
  • استفاده از ضرفیت حداکثری باغ
  • و...

نیاز سرمایی:

درختان گردو چندلر برای رسیدن به حداکثر باردهی نیاز به عبور از یک دوره ی سرمایی 600 تا 800 ساعته دارند. در‌این دوره ی سرمایی و در فصل پاییز و زمستان دمای هوا باید بین 5 الی 10 درجه سانتیگراد باشد. پس از‌این دوره و با بیدار شدن درخت از خواب زمستانی، درخت وارد مرحله ی جدید میشود.

آبیاری:

بهتر است آبیاری را به ساعات ابتدایی روز موکول کنید. اگر از روش آبیاری قطره‌ای استفاده میکنید؛ قطره چکان ها را به تعداد مناسب و در سایه انداز درخت قرار دهید. به صورت متوسط نهال گردو چندلر هر 7 الی 10 روزیکبار به آبیاری نیاز دارد. آبیاری سالیانه آن به طور میانگین 7000 تا 10000 متر مکعب در هکتار است. البته با استفاده از روش آبیاری قطره‌ای این مقدار به 5 تا 7 هزار مترمکعب در هکتار کاهش میابد.

میزان آّبیاری درختان به عوامل زیر بستگی دارد:

  • میزان بارندگی
  • فصل آبیاری (در پاییز و زمستان کاهش و در بهار و تابستان افزایش)
  • سن درخت
  • روش آبیاری (روش آبیاری غرقابی هدر رفت آب بیشتری دارد.)

گرده افشان:

کاشت رقم گرده افشان در باغ؛ در میزان محصول دهی درختان تاثیر مهم و جدی دارد. اگر رقم گرده افشان با رقم اصلی سازگاری نداشته باشد؛ حتی میتواند باعث توقف محصول دهی درخت شود.

بهترین رقم گرده افشان برای نهال گردو چندلر:

  • نهال گردو فرانکت
  • نهال گردو rdm

معمولا به ازای هر 10 اصله از نهال رقم اصلی، 1 اصله از نهال گرده افشان در باغ میکاریم.

قیمت خرید نهال گردو چندلر

پس از بررسی شرایط رشد مطلوب نهال گردوی چندلر و تطابق آن با شرایط منطقه و باغتان و فراهم آوری هرآنچه که نهال برای رشد بهتر به آن نیازمند است. نوبت به خرید نهال گردو چندلر میرسد. برای خرید نهال گردو چندلر ابتدا باید یک نهالستان معتبر و دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی را بیابید. اینکه نهالستان نهال گردو در شهر شما قرار دارد یا خیر؛ موضوع مهمی نیست. نکته ی مهم پرورش نهال گردوی سالم و قدرتمند برای کاشت در باغ است. نهالستان های معتبر معمولا به همراه نهال ها، گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی معتبر ارائه میدهد. این موضوع میتواند ریسک های ناشی از خرید نهال گردو چندلر را تا حدودی کاهش دهد. پس از انتخاب نهالستان مناسب؛ جهت دریافت مشاوره، کسب اطلاع از قیمت نهال گردو چندلر و پیش خرید و یا خرید با آنها تماس بگیرید. نهالستان ها معمولا با توجه به شرایط اقلیمی در منطقه شما؛ بهترین نهال گردو در شهر شما را معرفی مینمایند. توصیه میکنیم، نهال ها را یک فصل قبل از کاشت؛ پیش خرید نمایید. به این ترتیب ریسک های ناشی از فقدان و یا افزایش قیمت نهال گردو چندلر به حداقل میرسد. سپس در فصل کاشت مناسب نهال را بکارید.

نهالستان پالیزگردو، با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بزرگترین و مجهزترین نهالستان نهال گردو در شمال غربی کشور است. این نهالستان با دریافت کلیه مجوزهای معتبر و رسمی از جهاد کشاورزی؛ مثل گواهینامه معتبر و رسمی؛ شناسنامه ی معتبر و گواهی معتبر فعالیت و... امروزه به تولید و فروش انواع نهال میوه، از جمله فروش نهال گردو میپردازد. پالیزگردو با دارا بودن گواهی ثبت اختراع؛ موفق به تولید انواع ارقام اصلاحی و ژنوتیپ ها با سازگاری 100 درصدی در ارتفاع اعلام شده؛ گشته است. نهال های گردو در پالیزگردو همگی به همراه گواهی سلامت و ضمانتامه معتبر ارائه میشوند. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما به صورت تلفنی و یا آنلاین و حضوری در تماس باشید.

جهت افزایش رضایتمندی شما باغداران محترم امروزه پالیزگردو خدمات دیگری نیز دارد:

  • ارائه مشاوره 100 درصد رایگان در حوزه نحوه ی راه اندازی باغ گردو؛ نحوه ی کوددهی؛ سمپاشی؛ آبیاری و....
  • راه اندازی باغ گردوی شما توسط تیم حرفه‌ای پالیزگردو؛ به صورت حضوری خدمتی دیگر از پالیزگردو.
  • ارائه مشاوره بیماری شناسی و آفت شناسی تحت نظر متخصصین گیاه شناسی و بیماری شناسی تنها در پالیزگردو.

نحوه ی کاشت نهال گردو چندلر

پس از خرید نهال گردو چندلر؛ نوبت به کاشت آن در چاله های کاشت میشود. نهال ها را با دقت از بسته بندی پلاستیکی خارج نموده و بررسی میکنیم. هرگونه تغییر حالت و یا وجود آفت در آن را به دقت بررسی نموده و در صورت سالم بودن و پس از هرس ریشه؛ آن را درون چاله هایی که از پیش آماده نموده‌ایم، قرار میدهیم. روی آن را با خاک مخلوط با کودهای شیمیایی پر نموده و با ضربه هایی روی آن را سفت میکنیم. توجه کنید که در صورت آبیاری خاک کمی نشست میکند. بنابراین باید نهال را به گونه‌ای بکاریم که طوقه ی آن از خاک بیرون باشد. سپس بلافاصله آن را آبیاری میکنیم. توجه نمایید که در هنگام آبیاری طوقه ی نهال خیس نشود. چرا که میتواند زمینه ساز بروز بیماریهای قارچی در درخت شود.

برای ارتباط با مشاوران ما در پالیزگردو به سایت palizgerdo.com مراجعه نموده و یا از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی 09141832393

بازدید : 167
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 14:10

نهال گردو لارا ، یکی از مرغوب ترین انواع گردو آمریکایی برای نواحی معتدل

عملکرد گردو

نهال گردو لارا ، از جمله اقلام حساس و در عین حال پر بازده گردو می باشد. این نوع نهال به آب و هوای گرم یا سرد، حساسیت زیادی دارد و عوامل جوی به راحتی می تواند، به آفت های زیادی دچار گردد. کارایی و عملکرد این نوع گردو، اما به رغم این حساسیت ها، اگر در مناطق استاندارد و معتدل مورد استفاده قرار گیرد؛ یکی از پر بازده ترین و مرغوب ترین انواع اقلام گردو می باشد.

نهال گردو لارا ، از جمله اقلام حساس و در عین حال پر بازده گردو می باشد

خصوصیات نهال گردو لارا

نهال گردو لارا ، از انواعی از گردو است که اندازه ی جمع و جور تری نسبت به دیگر انواع گردو دارد. این نوع گردو ، که از انواع گردوهای آمریکایی است، راندمان بالایی را نسبت به سرما یا گرما ندارد و دمای متعادل برای رشد مناسب این نوع نهال نباید از 2 درجه سانتیگراد پایین تر باشد، و تاب آوری آن در مقابل گرما نیز چندان قدرتمند نیست.

مشخصات گردو

گردوی حاصل از نهال گردو لارا ، و درخت آن ، از اقلام با کیفیت و مرغوب گردو به حساب می آید. به طور متوسط میوه گروی لارا با پوست آن ، حدود 11 گرم وزن دارد و میانگین وزن مغز آن بین 5 تا 7 گرم است. این نوع گردو به دلیل طعم بسیار خوبی که دارد، در غرب بیشتر به عنوان چاشنی و دسر مورد استفاده قرار می گیرد و در کشور ما نیز، کاربردهای بسیاری دارد. تاب آوری و مقاومت این نوع گردو در برابر گرما، بهتر از مقاومت آن در مقابل سرما است.

ارتفاع نهال گردو

نهال گردو لارا ، در حدود 2 سالگی به ارتفاعی بین یک متر و سی سانتی متر تا یک و نیم متر می رسد و از ارقام با رشد سریع گردو به حساب می آید. این نوع گردو در قرن 18 میلادی بعد از اینکه از ایران به کشورهای مدیترانه رسید، به کالیفرنیا آورده شد و در حال حاضر با وجود اصالت ایرانی این گردو، نهال گردو لارا به عنوان گردویی آمریکایی شناخته می شود. پس از آمریکا کشورهای شیلی، آرژانتین و فرانسه از بزرگترین کشورهای صادر کننده ی آن هستند.

میزان باردهی گردو

نهال گردو لارا ، از ارقام بسیار زود بازده گردو است. این درخت عملکرد فوق العاده ای از خود در ایام خشکسالی نشان می دهد. میزان باردهی درخت بالغ لارا ( با رعایت نمودن موارد لازم کاشت آن و خصوصا دور نگه داشتن آن از سرما، عددی بین 150 تا 200 کیلوگرم میوه گردو را منعکس می کند. البنه باید به خاطر داشت که میوه ی این رقم هم پوست سبز کلفت و سنگینی دارد و هم جزو گردوهایی با پوست و شِل سخت است و در دسته گردوهای با پوست نازک و اصطلاحا پوست کاغذی، قرار نمی گیرد.

نحوه کاشت ،داشت، نهال گردو

برای کاشت نهال گردو لارا ، حداقل دمای زمین نباید از 8 تا 10 درجه سانتیگراد کمتر باشد

برای کاشت نهال گردو لارا ، حداقل دمای زمین نباید از 8 تا 10 درجه سانتیگراد کمتر باشد و نهال باید به حدی رشد کرده باشد که حداقل نیم متر آن در زمین قرار بگیرد. همچنین پس از کاشت باید از ترکیبات مغذی بسیار غنی مانند کودهای دارای پتاسیم، ازت، روی، آهن و ... در ترکیب خاک بهره گرفت.

برای داشت و نگهداری نهال گردو لارا ، آبیاری منظم آن الزامی است. مقدار آب مناسب برای هر اصله درخت به طور متوسط 20 لیتر در طول 20 روز، است. نکته قابل توجه و مهم در مورد نهال گردو لارا ، این است که پس از کاشت ، حتی دمای منفی 2 درجه؛ هم سبب خسارت به آن می گردد؛ همان گونه که حرارت بالاتر از 38 درجه سلسیوس نیز، بسیار برای آن مضر است.

خصوصیات درخت گردو

درخت گردو لارا ، از تناورترین و قوی ترین انواع درخت گردو است. اما به علت زود گل بودن ، توصیه می گردد از آن در محیط و اقلیم های سرد استفاده نشود.

ارتفاع درخت گردو

نهال گردو لارا ، با داشتن مواد معدنی بسیار مناسب مانند ویتامین های بی 1 و 5 و 6 و فوق العاده بودن رشد خود، گاها به ارتفاع 15 متری هم می رسد. لیکن متوسط ار تفاع آن بین 8 تا 12 متر است.

عملکرد درخت گردو

در صورت نگهداری صحیح و کاشت نهال گردو لارا ، در اقلیم مناسب ، شاهد عملکرد و باردهی بسیار خوبی از این رقم خواهید بود.

مشخصات درخت گردو

درخت گردو لارا ، از نوع میوه های منحصر به فرد خود قابل شناخت است

درخت گردو لارا ، از نوع میوه های منحصر به فرد خود قابل شناخت است . همچنین رشد بالای آن در مناطق معتدل از دیگر، خصوصیات این درخت است.

فاصله نهال گردو لارا :

فواصل میان درختان و نهال گردو لارا ، می بایست 5 متر باشد و این فاصله در دو جهت افقی و عمودی رعایت گردد.

برای اطلاع از به روز ترین قیمت نهال گردو لارا آمریکایی ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید

قیمت نهال گردو

برای اطلاع از به روز ترین قیمت خرید نهال گردو لارا آمریکایی ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید یا با روابط عمومی شرکت معتبر بزرگ و بسیار مشهور نهالستان مهندس آرمین قاسمی؛ ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آگاهی از، آخرین قیمت این نهال از مشاوره ی کارشناسان زبده ی ما نیز بهره مند شوید.

بازدید : 186
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 13:59

نهال گردو پدرو :

نهال گردو پدرو همانند مابقی نهال ها از ویژگی ها و خصوصیات مشخصی برخوردار می باشد که سبب متمایز نمودن این نهال ها با دیگر نهال ها خواهد شد. به دلیل خصوصیات قابل تامل این نهال گردو پدرو بسیاری از باغداران استفاده از این نوع نهال را در اولویت قرار خواهند داد. استفاده از گردوهای بسیار مرغوب که حاصل این درخت گردو می باشد ،برای افراد بسیار مناسب و خاص خواهد بود. عملکرد درخت گردو در نهال گردو پدرو بسیار ویژه خواهد بود. این نوع نهال در شرایط بسیار خاصی شروع به رشد و نمو خواهد نمود. عملکرد نهال گردو پدرو سبب می گردد که استفاده از آن در بسیاری از مناطق کشورمان به سهولت انجام پذیرد . همانطور که گفته شد این نهال از خصوصیات درخت گردوی ویژه ای برخوردار می باشد که در اینجا به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت :

خصوصیات نهال گردو :

این نهال دیر بارده می باشد. از این رو می توان از نهال گردو پدرو در مناطقی با آب و هوای سرد بهره برداری نمود. آب و هوای سرد نمی تواند بر عملکرد گردو در این نهال اثر گذار باشد و همواره این نهال از محصولات مرغوبی برخوردار خواهد بود. خصوصیات گردو شامل وزن متناسب ( اغلب 12 گرم ) اندازه ی متوسط رو به درشت خواهد بود. افراد می توانند با استفاده از این محصول از ماده ی غذایی لذیذی برخوردار شوند. این نهال ها نسبت به گرما حساسیت قابل توجهی دارند . زمانی که هوا به ندرت گرم می شود، میزان باردهی نهال گردو نیز با چالش مواجه خواهد شد. استفاده از این ارقام در شرایط آب و هوایی مدیترانه ای بسیار مناسب خواهد بود. در این آب و هوا نهال شما با شرایط بسیار مساعدی رشد خواهد نمود. از این جهت می توان از محصولات ایده آل و منحصر به فرد آن لذت برد. به دلیل مشخصات نهال گردو پدرو بسیاری از باغداران در سراسر کشور از این نهال استقبال بسیار ویژه ای داشته اند. یکی دیگر از مشخصات درخت گردو عمر اقتصادی بسیار بالای این محصول خواهد بود. از این محصول به عنوان کالای تجاری نیز بهره مند می شوند. مشخصات گردو در این نهال ها، گرد بودن محصول و همچنین با کیفیت بودن مغز محصول خواهد بود. این نوع نهال ها پیوندی می باشند. از این رو استفاده ی مناسب از آنها در کاشت محصول بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

نحوه ی میزان باردهی نهال گردو :

یکی از مواردی که برای انتخاب این نوع از نهال گردو پدرو مورد توجه باغبانان قرار خواهد گرفت، نحوه ای میزان باردهی درخت گردو خواهد بود. میزان باردهی درخت گردو به عوامل بسیار زیادی بستگی خواهد داشت. اگر شما به دنبال برخورداری از محصولی مناسب و ایده آل هستید بهتر است بررسی های مناسبی در زمینه ی: نحوه کاشت، داشت نهال گردو پدرو، ارتفاع نهال گردو، فواصل کاشت نهال گردو ، آبیاری و همچنین کوددهی مناسب برای این محصول و همچنین دقت به بازار خرید و فروش گردو خواهد بود. یکی دیگر از المان های مورد توجه در خرید درخت گردو، قیمت نهال گردو خواهد بود. با توجه به مزایای فوق العاده در این نهال ها می توان از این نهال به عنوان محصولی پر فروش نام برد. همچنین استفاده از آبیاری مناسب در این نهال یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد در آن قلمداد خواهد شد. یکی دیگر از خصوصیات این محصول پاکوتاه بودن آن خواهد بود. کوتاهی این نوع از نهال ها سبب باردهی بیشتر آنها خواهد شد. همچنین افراد به راحتی می‌توانند برای برداشت محصول اقدام نمایند. نحوه ای کاشت، داشت درخت گردو در این نوع از نهال ها در میزان باردهی آنها بسیار موثر خواهد بود. استفاده از این نهال گردو پدرو در آب و هوای مناطق گرمسیر، اصلا توصیه نمی شود. این نهال در آب و هوای گرم، محصول مناسبی را به بار نخواهد آورد. اغلب نهال ها در دوره ی خاصی به گلدهی مشغول می شوند. این نهال همواره دیرتر از مابقی نهال ها به برگ دهی و گلدهی خواهد پرداخت. فروش نهال گردو در بسیاری از گلخانه ها به سهولت امکان پذیر می باشد. شما با توجه به شناسنامه دار بودن محصول و همچنین برخورداری از ایده آل ها در نهال، می‌توانید اقدام به خرید هوشمندانه نمایید.

بازدید : 147
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 13:56

نهال گردو ژنوتیپ برتر، با بالاترین کیفیت در کشور در نهالستان مهندس سعید قاسمی ( نهالستان پالیز )

نهالستان بسیار معتبر و کم نظیر مهندس سعید قاسمی یکی، از معدود تولیدکنندگان ژنوتیپ های بسیار با کیفیت در کشور است

عملکرد گردو

عملکرد انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر در نهالستان بسیار معتبر و کم نظیر مهندس سعید قاسمی یکی، از معدود تولیدکنندگان ژنوتیپ های بسیار با کیفیت در کشور است که به جد می توان گفت، احاطه ی کاملی بر تولید نهال انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر در شمال غرب کشور دارد. این مرکز بسیار تخصصی با میانگین تولید سالیانه ی 600 هزار اصله، از برترین ژنوتیپ های بسیار مرغوب گردو، مبدل به یکی از مراکز اصلی تامین هر نوع نهال و بذر گردو در ایران شده است.

خصوصیات نهال گردو ژنوتیپ برتر

انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر تولید شده در مرکز بسیار تخصصی مهندس سعید قاسمی ( نهالستان پالیز ) دارای خصوصیاتی منحصر به فرد هستند. سابقه بسیار طولانی و کم نظیر این نهالستان که با بیش از نیم قرن تجربه ، تامین کننده ی انواع نهال گردو می باشد، مبین قدرت بسیار بالای این نهالستان و نادر بودن خصوصیات گردو های این نهالستان در کل کشور است.

مشخصات گردو

هر یک از انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر، که در این نهالستان تولید می شود دارای خصوصیاتی بسیار منحصر به فرد است . از انواع این ژنوتیپ ها می توان به انواعی چون گردوی پیوندی ، نهال گردو فرنور ، نهال گردو هارتلی، گردو کانادایی، گردو فرنت، گردو فرانکت، گردو سنجوو، نهال گردو روند، گردو خوشه ای اسراییلی، گردو چندلر، گردو تو سرخ، گردو پکان، گردو پدرو، گردو لارا آمریکایی، و نهال های پیشنهادی شما مشتریان گرامی، اشاره نمود که در نوع خود بسیار کم نظیر و منحصر به فرد هستند.

انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر ، که در پهنه ی وسیع و ده هکتاری این نهالستان تولید می گردد ، هر یک دارای ارتفاع نهال گردو ی خاصی هستند

ارتفاع نهال گردو

در خصوص ارتفاع نهال گردو هایی که در این نهالستان تولید می گردد، باید به این نکته توجه داشت که با توجه انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر ، که در پهنه ی وسیع و ده هکتاری این نهالستان تولید می گردد ، هر یک دارای ارتفاع نهال گردو ی خاصی هستند. به نحوی که می توان میانگین این نهال ها را از حدود 70 سانتی متر تا دو متر با تلرانس حدودا 5 تا 10 درصدی، دسته بندی کرد.

میزان باردهی گردو

همان طور که اشاره شد این ژنوتیپ ها تقریبا اکثر انواع ژنوتیپ های گردو را در بر می گیرد. به همین علت هر یک دارای میزان باردهی گردو خاص خود هستند. اما کیفیت بسیار بالای این ژنوتیپ ها، شما را در مورد میزان بازدهی این نهال ها کاملا مطمئن می نماید و به طور کل می توان گفت که انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر که در این نهالستان کاشت می گردد ، از لحاظ باردهی با برترین انواع آن در کشور برابری می نماید و در بسیاری از ژنوتیپ ها متوسط باردهی ، از میزان استاندارد کشور هم بالاتر است.

نحوه کاشت ،داشت، نهال گردو

کشاورزان و باغداران عزیز، با توجه به گوناگونی انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر در این نهالستان، به خوبی به نحوه کاشت هر یک از این نهال ها آشنایی دارند. اما برای راهنمایی دقیق تر ، در مورد هر یک از انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر ، می توانید به وب سایت مهندس سعید قاسمی مراجعه نمایید .

در مورد نگهداری و داشت این ژنوتیپ ها، نیز دستورالعمل های خاصی وجود دارد که به راحتی با مراجعه به وب سایت نهالستان مهندس آرمین قاسمی ( نهالستان پالیز ) به نحوه های آنها دسترسی داشته باشید و چگونگی داشت و نگهداری هر یک از انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر این نهالستان، نکات ضروری و لازم را به دست آورید.

نگهداری و داشت این ژنوتیپ ها، نیز دستورالعمل های خاصی وجود دارد که به راحتی با مراجعه به وب سایت نهالستان مهندس سعید قاسمی

خصوصیات درخت گردو

گوناگونی نهال گردو ژنوتیپ برتر در نهالستان پالیز، خصوصیات درخت گردو های نوع نهال گردو ژنوتیپ برتر را، بسیار متنوع نموده است . اگر بخواهیم در مورد هریک از این نهال ها و انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر ، تولید نهالستان پالیز ، خصوصیات درخت گردو را ذکر نماییم ، نیاز به مطلبی بسیار طولانی خواهیم داشت که از حوصله ی این مقاله بیرون است. اما همان گونه که عنوان گردید ، شما به راحتی می توانید با مراجعه به وب سایت نهالستان پالیز، ویژگی های انواع این نوع نهال گردو ژنوتیپ برتر ، را شناسایی نمایید.

ارتفاع درخت گردو

انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر دارای ارتفاع درخت گردو، و چگونگی رشد خاصی هستند. به عنوان مثال نهال گردوی چندلر ارتفاعی کوتاه تر از ژنوتیپ گردو کانادایی دارد. اما به طور کلی گردو دارای درختی تناور و قوی و در اکثر موارد با ارتفاع بیش از 20 متر در دوران بلوغ خود می باشد.

عملکرد نهال گردو

کیفیت انواع نهال گردو ژنوتیپ برتر تولید شده در نهالستان مهندس سعید قاسمی ( نهالستان پالیز ) به حدی بالا است که این تولید کننده ی انواع نهال گردو را برای اولین بار در کشور، به مرکزی بسیار تخصصی و علمی تبدیل نموده که کلیه ی محصولات نهال گردو ژنوتیپ برتر ، را با بالاترین کیفیت، به مشتریان تحویل می نماید.

قیمت نهال گردو

برای اطلاع از به روز ترین قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید یا با روابط عمومی شرکت معتبر بزرگ و بسیار مشهور نهالستان مهندس سعید قاسمی؛ ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آگاهی از، آخرین قیمت انواع ژنوتیپ برتر ، از مشاوره ی کارشناسان زبده ی ما نیز بهره مند شوید.

بازدید : 169
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 13:55

نهال گردو تویسرکان طلایی ترین و منحصر به فردترین نوع گردوی ایرانی و یکی از بهترین انواع گردو در سطح جهان

عملکرد گردو

نهال گردو تویسرکان ، سمبل برترین نوع گردوی ایرانی است. همانند گلاب قمصر کاشان، این نوع گردو نیز، نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از دیگر نقاط جهان از با کیفیت ترین انواع گردو به حساب می آید. بازدهی نسبتا مناسب و طعم فوق العاده در کنار مواد مغذی بسیار غنی، از این گردو ، یکی از برترین انواع اقلام گردو را در سراسر جهان ساخته است.

نهال گردو تویسرکان ، در عین داشتن تمامی صفات بر شمرده شده، از انواع تجاری گردو نیست

خصوصیات نهال گردو تویسرکان

نهال گردو تویسرکان ، در عین داشتن تمامی صفات بر شمرده شده، از انواع تجاری گردو نیست . یکی از دلایل اصلی این موضوع باردهی نسبتا کم این رقم در مقایسه با دیگر اقلام گردو ، است. البته، با ورود نمونه ی اصلاح شده ی نهال گردو تویسرکان ، این مشکل تا حد بسیار زیادی مرتفع شده است و در حال حاضر، ایران پس از آمریکا ، دومین صادرکننده ی بزرگ گردو در جهان به حساب می آید.

مشخصات گردو

اصلی ترین مشخصه ی بسیار خاص گردوی تویسرکان را می توان در مزه ی بسیار خاص و فوق العاده ی آن دید

اصلی ترین مشخصه ی بسیار خاص گردوی تویسرکان را می توان در مزه ی بسیار خاص و فوق العاده ی آن دید. اما سرشار بودن نهال گردو تویسرکان از املاح بسیار مغذی، و فوق العاده موثر همچون پتاسیم، منگنز، فسفر و مقدار معتنابهی ویتامین سی به این گردو، کیفیتی بی نظیر بخشیده است و نام این گردو در بسیاری از نقاط جهان، به عنوان برترین نوع گردو، بسیار پر آوازه است.

ارتفاع نهال گردو

نهال گردو تویسرکان ، بین 1 تا 2 متر است و نهالستان مدرن مهندس قاسمی، بهترین و با کیفیت ترین نوع این نهال را در بسته بندی های گلدانی، پلاستیکی و ... با بهترین کیفیت، در اقصی نقاط کشور ، به دست شما خواهد رساند.

میزان باردهی گردو

میزان باردهی نهال گردو تویسرکان و درخت آن ، همانطور که عنوان شد در حد تجاری نیست و به طور متوسط، این نوع گردو در هر هکتار یک و نیم تن باردهی را، بیشتر دارا نمی باشد.

نحوه کاشت، داشت، نهال گردو

خصوصیت کوهستانی تویسرکان، بسیاری از موارد لازم برای کاشت گردو را ، به صورت خدادادی مهیا نموده است. اما بهترین نحوه کاشت نهال گردو تویسرکان ، قرار دادن آن در عمق حدودا نیم متری تا هفتاد و پنج سانتیمتری دامنه های شیبدار است. مناسب ترین زمان کاشت نهال، در اوایل بهار است.

این قلم از جمله ارقام بسیار آسیب پذیر گردو است؛ و به دلیل زود گل بودن بسیار مستعد سرمازدگی میوه و درخت است. ایده آل ترین نوع نگهداری و داشت نهال گردو تویسرکان ، حفاظت آن در برابر سرما و گرمای زیاد است .

خصوصیات درخت گردو

درخت گردوی تویسرکان، یکی از بهترین انواع درختان گردو است

درخت گردوی تویسرکان، یکی از بهترین انواع درختان گردو است. این درخت در آب و هوای خاص و بسیار معتدل تویسرکان و فراوانی آب این خطه، آنقدر قدرتمند و پرنشاط است که در بدو ورود هر گردشگری به تویسرکان، بیننده را از زیبایی، صلابت و ارتفاع خود متحیر می سازد.

به همین علت، وزارت کشاورزی، طی دو سه سال اخیر بانک پیوندک گردو و نمونه ی اصلاح شده ی نهال گردو تویسرکان را، در این شهر دایر نموده است و این موضوع نیاز کشور به پیوندک را؛ تا حد بسیار زیادی مرتفع نموده است. البته نمونه ی اصلاح شده، بسیار پر بارتر است و تقریبا در هر هکتار چهار تن گردو را به راحتی تامین می نماید.

ارتفاع درخت گردو

نمونه ی بالغ نهال گردو تویسرکان و درخت تویسرکان ، ارتفاعی 20 متری را به راحتی ایجاد می نماید. البته در موارد زیادی ارتفاع این درخت از این حد نیز، فراتر می رود.

میزان باردهی درخت گردو

میزان باردهی نهال گردو تویسرکان و درخت آن به طور متوسط پس از به بلوغ رسیدن ، یک و نیم تن گردو در هر هکتار است. البته باید توجه داشت که این رقم کمی دیر بازده است و در ابتدا نیز، رشد کمی دارد اما در حدود 3 سالگی یا کمی بیشتر از عمر نهال گردو تویسرکان ، سرعت رشد و باردهی آن به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می شود.

عملکرد درخت گردو

درخت گردو تویسرکان، علیرغم دارا بودن خصوصیت های بسیار خاص و منحصر به فرد، نیازمند نگهداری بسیار زیاد و همچنین، آب زیاد است

درخت گردو تویسرکان، علیرغم دارا بودن خصوصیت های بسیار خاص و منحصر به فرد، نیازمند نگهداری بسیار زیاد و همچنین، آب زیاد است. پس در انتخاب نهال گردو تویسرکان، این موارد را حتما مورد توجه قرار دهید. اما راندمان درخت گردو تویسرکان، در نوع خود بی نظیر است و میزان امگا 3 موجود در این رقم، حتی از ماهی و تخم مرغ نیز بیشتر است.

مشخصات درخت گردو

نهال گردو تویسرکان و درخت آن را می توان طلایی ترین رقم گردو دانست. ارتفاع زیاد و سایه اندازی مناسب و عرض بسیار زیاد این درخت، از خصوصیات بارز نهال گردو تویسرکان ، است.

عملکرد نهال گردو

عملکرد و راندمان نهال گردو تویسرکان ، در مقایسه با اقلامی مانند چندلر، فرنور یا برخی دیگر از انواع گردو چندان ، قابل رقابت نیست و این نهال بیشتر به کار باغداری می آید و بهره گیری از آن جهت موارد تجاری، با توجه به بازده نه چندان زیاد آن، مناسب نیست.

فاصله نهال گردو تویسرکان :

نهال گردو تویسرکان ، در اوج بلوغ خود گاها تا ده متر عرض پیدا می کند، اما به طور متوسط فاصله مابین درختان را باید، بین 7 تا 8 متر در نظر گرفت. نکته بسیار پر اهمیت، هرس نمودن درخت در هنگام خواب زمستانی است که می بایست حتما، پس از برگ ریزی آن انجام گیرد.

قیمت نهال گردو

برای اطلاع از به روز ترین خرید نهال گردو تویسرکان ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید یا با روابط عمومی شرکت معتبر بزرگ و بسیار مشهور نهالستان مهندس سعید قاسمی؛ ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آگاهی از، آخرین قیمت این نهال از مشاوره ی کارشناسان زبده ی ما نیز بهره مند شوید.

بازدید : 159
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 13:52

نهال گردو خوشه ای

گردو میوه ای پرخاصیت و مغذی محسوب می شود. مغز گردو سرشار از امگا ۳ بوده و غذای مغز بشمار می آید. علاوه بر این از دیگر خصوصیات گردو مقادیر قابل توجهی پروتئین، فیبر، انواع ویتامین های گروه B وE، آنتی اکسیدان و مواد معدنی مانند منگنز، روی و مس در آن است. با توجه به ارزش غذایی بالای گردو، تولید و فروش گردو مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است. نهال گردو خوشه ای فرانسه یکی از برترین نژادهای گردو بوده که مورد توجه باغداران و پرورش دهندگان گردو قرار دارد. گردوی بدست آمده از درخت گردو درشت و سنگین بوده و ارزش غذایی عالی دارد. از جمله خصوصیات گردو خوشه ای فرانسوی پوست نازک، اندازه مغز گردو درشت و گردوی چرب با مقادیر زیادی امگا ۳ است. فروش گردو خوشه ای ژنوتیپ فرانسه با توجه به میزان باردهی درخت گردو درآمد خوبی نصیب تولید کنندگان می کند. درختان گردوی خوشه ای فرانسوی در دسته های ۱۰ تا ۱۲ عددی میوه داده و در انتهای هر شاخه خود دارای گردو هستند. میزان باردهی درخت گردو خوشه ای فرانسوی نسبت به دیگر نژادها بیشتر است. خرید نهال گردو خوشه ای در واقع سرمایه گذاری خوبی بشمار می رود. از اینرو فروش نهال گردو خوشه ای فرانسوی جزو اولویت های باغداران زیادی قرار دارد. در ادامه به بررسی خصوصیات نهال گردو خوشه ای فرانسه می پردازیم.

خصوصیات نهال گردو خوشه ای

نهال گردو خوشه ای فرانسه پاکوتاه بوده و اندازه ای کوچک دارد. ارتفاع نهال گردو کوچک بوده و اندازه درختان گردو این نژاد در بلندترین حالت به ۶ الی ۷ متر می رسد. گردوهای خوشه ای حدود ۳ سانتی متر بوده و از پوستی سفید و خوش رنگ برخوردارند. با توجه به خصوصیات این نوع گردو، خرید گردو خوشه ای فرانسوی برای استفاده در بسته بندی ها و آجیل مناسب است. برای اینکه عملکرد نهال گردو در بهترین حالت خود قرار داشته باشد در هنگام کاشت نهال باید حداقل فاصله ۶ تا ۷ متری رعایت شود. در اینصورت هر درخت گردو در سال حدود ۴۰ کیلوگرم گردوی خشک محصول می دهد. نهال گردو خوشه ای فرانسه باید در مناطق سردسیر کاشته شود. برای برداشت محصول عالی، چندین هفته قرار گرفتن گردو در معرض دمای حدود ۳۰ درجه سانتی گراد ضروری است. اما توجه داشته باشید که دمای بالای ۴۵ درجه برای گردو مضر بوده و آنرا خشک می کند. بنابراین بهترین زمان برای خرید گردو در اواسط تابستان خواهد بود. میزان عملکرد نهال گردو خوشه ای فرانسوی مناسب بوده و حتی در سال اول نیز محصول خواهد داد. ارتفاع نهال گردو کوتاه است و پس از بزرگ شدن نیز بدلیل خصوصیات آن همانند پرچین در باغ مورد استفاده قرار می گیرد. درخت گردو خوشه ای فرانسوی یک درخت دیرگل، زود بازده و کوتاه قد بشمار می آید و در هر هکتار حدود ۶ تن محصول می دهد.

فروش نهال گردو خوشه ای فرانسه

نهال گردو خوشه ای بدلیل خصوصیات ویژه خود دارای قیمتی بالاتر از سایر نهال های گردو است. برای خرید نهال گردو با قیمت مناسب و با کیفیت مطلوب به ما مراجعه کنید. نهال گردو برای ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا مناسب است و لیکن در ارتفاعات بالاتر باردهی آن کم می شود. کود مورد استفاده برای درختان گردو خوشه ای کمپوست دامی است که بطور استاندارد مقدار ۵ تن در هر هکتار مورد نیاز است. آبیاری نهال گردو خوشه ای فرانسه از دیگر موارد مهم و ضروری است که عدم توجه به آن منجر به خشک شدن و یا کاهش میزان باردهی می گردد. در حالت معمولی در ماه های گرم سال مانند تابستان و ماه مهر هر هفته نهال های گردو را آبیاری نمائید. در فصل بهار نیز هر ۱۰ روز یکبار آبیاری درختان و نهال های گردو توصیه می شود. در شش ماهه دوم سال بسته به منطقه آب و هوایی ممکن است نیازی به آبیاری نبوده و یا اینکه هر ۱۰ روز یکبار آبیاری صورت پذیرد. یک ویژگی مهم نهال گردو خوشه ای فرانسه این است که در برابر آفات و بیماری ها مقاوم است، با اینحال پس از خرید نهال گردو خوشه ای فرانسه سمپاشی و هرس درختان را فراموش نکنید.

بازدید : 156
يکشنبه 5 بهمن 1399 زمان : 13:51

نهال گردو اسرائیلی

گردو یکی از میوه های پر طرفدار می باشد. از این میوه در آجیل و خشکبار استفاده می کنند . به دلیل فواید بسیار زیاد این میوه ، بسیاری از کشورها در حال تهیه درختان این میوه هستند. استفاده از نهال های گوناگون سبب دسترسی متفاوت افراد به این محصول خواهد بود. برخی از درختان محصولات با رنگ روشن، پرمغز ، پوسته های نازک چوبی و بسیاری دیگر از مزیت ها را در بر خواهند داشت، اما برخی دیگر از درختان محصولات یک دست و مرغوبی را به شما ارائه نخواهند کرد. از این رو انتخاب مناسب نهال گردو بسیار حائز اهمیت خواهد بود. نهال گردو خوشه ای اسرائیلی نوعی از نهال های پر طرفدار می باشد که بسیاری از کشورها از آن بهره می برند. این نهال در سال های دور به دلیل تحقیقات باغداران وارد ایران ( شهر کرج) شد .پس از آن باغداران بسیار زیادی اقدام به بهره برداری از این محصول نموده اند. نهال گردو خوشه ای اسرائیلی به دلیل در بر داشتن بسیاری از خصوصیات در نحوه کاشت ، داشت ، نهال گردو از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهند بود. خرید نهال گردو خوشه ای اسرائیلی به دلیل عملکرد درخت گردو اسرائیلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مشخصات نهال گردو خوشه ای اسرائیلی :

هر درخت و یا نهال گردویی از مشخصات خاص و ویژه ای برخوردار خواهد بود. نهال گردو خوشه ای اسرائیلی نیز دارای خصوصیات منحصر به فردی خواهد بود که در اینجا به ذکر برخی از آنها خواهیم پرداخت :

خصوصیات درخت گردو :

از برجسته ترین خصوصیات نهال گردو خوشه ای اسرائیلی می توان به خصوصیات گردوی مناسب آن اشاره نمود. گردویی که از مغز پر ، رنگ روشن و همچنین پوست کاغذی مناسبی برخوردار است حتما یک نوع گردوی ایده آل خواهد بود. همچنین این نهال گردو خوشه ای اسرائیلی دارای محصولی یک دست و منظم خواهد بود. این نهال از جمله محصول مناسب از خصوصیات و همچنین ویژگی های دیگری برخوردار خواهد بود. در هر خوشه از این درخت گردو می توان 5 الی 25 عدد گردو را برداشت نمود. این عدد بسیار قابل توجه و حائز اهمیت خواهد بود. همچنین این محصول زود بارده و دیر گل می باشد . این خصوصیت نهال گردو خوشه ای اسرائیلی سبب می شود که محصولی بسیار مناسب به بار آورد.

میزان باردهی درخت گردو اسرائیلی :

یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در میزان باردهی گردو خواهد داشت، نحوه ای کاشت ، داشت ، درخت گردو خواهد بود. رشد مطلوب این نهال گردو در آب و هوای معتدل سردسیری و نیمه خشک صورت خواهد پذیرفت. همچنین توجه به فواصل کاشت نهال گردو می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی رشد مناسب آن داشته باشد. یکی دیگر از موارد قابل توجه در رسیدن به محصول مناسب ، خودداری از غرقابی نمودن ریشه درخت خواهد بود. همچنین دمای بالای 45 درجه می تواند برای این محصول بسیار مضر باشد. به گونه ای که سبب سوختن برگها و سیاه شدن گردو گردد. این محصول به دلیل مقاومت در برابر سرما ، می تواند یکی از مهمترین ارقام برای کاشت در نظر گرفته شود.

ارتفاع درخت گردو اسرائیلی :

ارتفاع این درخت اغلب بین 500 تا 1500 متر خواهد بود. اگر به هر دلیلی ارتفاع این محصول بیشتر گردد، عملکرد درخت گردو بسیار پایین تر خواهد آمد . به همین دلیل بهتر است از هرس نمودن این نهال غافل نشوید.

عوامل تاثیر گذار بر رشد درخت گردو خوشه ای اسرائیلی :

این درخت از جمله ارقام بسیار قابل توجه در بسیاری از کشورهای دیگر خواهد بود. از این رو می توان گفت که این محصول به عنوان محصول تجاری نیز در بازار از رونق بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. بدین جهت خرید درخت گردو خوشه ای اسرائیلی از توجه بسیاری بالایی در سطح بازار برخوردار است. به دلایلی از جمله پایه کوتاه ، بیضی بودن و پوست نازک بودن محصول به دست آمده ، زود بارده بودن خرید نهال گردو ، مقاومت بالا در هوای خنک و سرد همچنین مقاومت بسیار بالای ریشه در مقابل آفات این محصول از فروش درخت گردو بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود. برداشت محصول در این نهال ها از روزهای آخر شهریور آغاز شده و تا اواخر روزهای آذر ادامه خواهد داشت. ناگَفته نماند که برای دستیابی به محصولی مناسب بهتر است از گرد افشانی نیز برای این ارقام بهره مند شد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 775
  • بازدید کلی : 5265
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی